Úvod Recenze knih

Město: Praha
Rok vydání: 2004
Počet stran: 255
ISBN: 80-7254-552-3
cena : 160-170 Kč

Anotace

„Cílem knihy je prohloubení možností spolupráce pacientů a zdravotníků, zvýšení informovanosti pacientů a zvýšení iniciativy nemocných při řešení vlastních zdravotních problémů. To je plně v souladu s mezinárodními trendy zakládání organizací nemocných s určitou skupinou chorob nebo s chorobami určitého orgánu.“ (z předmluvy knihy)

Naše recenze

V úvodu knihy se dozvíte o stavbě a funkci krku a o tom, kdo lečí nemoci krku. První rozsáhlá kapitola je věnována vyšetřením krku (anamnéze, sonografii, laboratornímu vyšetření, zubnímu vyšetření, výpočetní tomografii, plicní-pneumologické vyšetření...). Dále se autor zaměřuje na imunitní - obranný systém a jeho poruchy. Publikace přibližuje i bolest krku, dále se zaobírá psychogenními obtížemi, vlivem kouření na rozvoj nemocí a popsány jsou i další příčiny nemocí krku. Dále se dozvíte o akutní nemoci dýchacích cest, podrobně budou rozebrány záněty dýchacích cest a krku, poranění krku, nádory na krku a o ostatních chorobných stavech krku. Autor přibližuje čtenářům léčbu - neoperativní i operativní a první pomoc. Odpovídá rovněž na další základní otázky týkající se bolestí krku.¨ Kniha je přehledná. Je psaná odborně a věcně, ovšem tak, aby ji rozuměl i laik. Je doplněna veselými obrázky pro rozptýlení. Dále tu najdete přehledné výčty a celkově je text dobře strukturovaný. Díky tomu se čtenář v knize snadno orientuje a dobře se mu čte. Na konci knihy je několikastránkový slovník cizích pojmů, které jsou srozumitelně vysvětlené. Také tu najdete další literaturu, ze které můžete čerpat.

Recenze zajímavé knihy Bolest a možnosti její kontroly od Pavla Ševčíka najdete na webu Bolest hlavy.